Üye Bilgileri.

size uygun bölümden devam ediniz.

sitemizdeki online işlemlerden yararlanabilmek için kayıt olup parolanızla giriş yapmanız gerekmektedir.
Daha önce insan kaynakları için bir parola aldıysanız o parolayı kullanabilirsiniz.

Henüz üye değilmisiniz? Yeni kayıt!

Detaylı Arama.

size uygun bölümden devam ediniz.

site içerisindeki tüm içerikte arama yapılmaktadır. birden fazla kelime aratabilirsiniz.


25 50 75 100

Yayınlanma Tarihine Göre
Eklenme Tarihine Göre
Başlığa Göre
Okunma Sayısına Göre

Başlıkta Açıklamada İçerikte

Aynen girildiği gibi
Kelimelerin hepsi
Kelimelerden herhangi biri
ODA ÇALIŞMALAR KENT GÜNDEMI MESLEKI UYGULAMA YAYIN ÜYELER EĞITIMLER
Enerji Kimlik Belgesi Uzmanlığı Eğitimi
Enerji Kimlik Belgesi Uzmanlığı Eğitimi
Metraj-Keşif ve İhale Dosyası Hazırlama Eğitimi
“Mimari Akustik Rapor ve Projesi Neden Gereklidir?” Semineri
D-1 TEMEL BİNA AKUSTİĞİ EĞİTİMİ
Afet Bilinci ve Temel İlk Yardım Eğitimi
D-1 TEMEL BİNA AKUSTİĞİ EĞİTİMİ
5-8 ARALIK 2019 BİLİRKİŞİLİK TEMEL EĞİTİMİ
Enerji Kimlik Belgesi Uzmanlığı Eğitimi
D-1 TEMEL BİNA AKUSTİĞİ EĞİTİMİ KAYITLARIMIZ BAŞLADI
Enerji Kimlik Belgesi Uzmanlığı Eğitimi
Enerji Kimlik Belgesi Eğitimleri (EKB) Çevrim İçi Eğitimleri Başlıyor
“Çalışma Yaşamında Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele” Eğitimi
Bilirkişilik Eğitimi
Ücretli Çalışan ve İşsiz Mimarlar için Sertifikalı Ücretsiz Eğitimler
Keşif, Metraj ve İhale Dosyası Hazırlama Eğitimi IV
Keşif, Metraj ve İhale Dosyası Hazırlama Eğitimi III
Keşif, Metraj ve İhale Dosyası Hazırlama Eğitimi II
Keşif-Metraj İhale Dosyası Hazırlama Teknikleri Eğitimi
Bilirkişilik Temel Eğitimi 2017
Bilirkişilik Temel Eğitimi 2017
2018 Yılı Ankara Şubesi Oda Bilirkişileri Listesi
Enerji Kimlik Belgesi Uzmanlığı Temel Eğitimi
"Enerji Kimlik Belgesi Uzmanlığı" Eğitimi
Bilirkişilik Temel Eğitimi
Keşif Metraj Eğitimi
EKB Uzmanı Üyelerimize Önemli Duyuru
Bilirkişiliğe Kabul Şartları
“BEP-TR 2 Oryantasyon” Eğitimi
“BEP-TR 2 Oryantasyon” Eğitimi
Üniversite Oda’ya Geliyor, Kent Akademisi Dersleri Başlıyor
Hukuk Davaları 2016 Yılı Bilirkişilik Listeleri Başvuruları
2016 Yılı Kamulaştırma Bilirkişi Listeleri
Ceza Davaları 2016 Yılı Bilirkişilik Listeleri Başvuruları
Bilirkişilik Başvuruları / Hukuk
Bilirkişilik Başvuruları / Ceza
Kamulaştırma Bilirkişiliği 2017 Listesi Başvuruları Başladı
Bilirkişilik Temel Eğitimi
ONLINE İŞL.
25 Şubat 2019

Tarih eseri yıkıp, tekrar yapalım demek akıl ve mantık dışıdır

Mimarlar Odası Ankara Şubesi, Erdoğan’ın, “Tarihi eserler vs. Katar-Türkiye-KİPTAŞ işbirliği ile yıkılıp aslına uygun şekilde inşa edilecek” açıklamasına, “Bu akıl ve mantık dışı bir açıklamadır. ! Tarihi eser ne demek, yıkılıp yeniden yapılmak ne demek restorasyon bilimi biliyorlar mı? Bunlar nasıl onarılıyor. Cumhurbaşkanı restitüsyon, rekonstrüksiyon ne biliyor mu? Yıkılıp yapılınca zaten tarihi eser olmuyor. Bu akla ziyan bir durum. Böyle bir şey dünyada görülmemiş, anlamakta zorluk çekiyorum.  Kentlere ihanet ettik dediler. Bu tarihi eserlerin yıkılıp yeniden yapılma işinin de ötesindedir. Bunun bedeli ağırdır” diyerek tepki gösterdi.

Mimarlar Odası Ankara Şubesi Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın “Yatay şehirleşmeye öncelik verdik. Süleymaniye’nin etrafı şu anda yenileniyor. Tarihi eserler vs. Katar-Türkiye-KİPTAŞ işbirliği ile yıkılıp aslına uygun şekilde inşa edilecek” açıklamasına düzenlediği basın toplantısında tepki gösterdi.

Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı Tezcan Karakuş Candan, Bu açıklamayı anlamakta güçlük çektiklerini belirterek, “Bu Topkapı Sarayı’nı, Sultan Ahmet Cami’sini yıkıp tekrar yapmak gibi bir şey. Etrafındaki insanlar mı akıl ve mantık dışı yaklaşımlar içerisinde. Hani bunu söylüyorlar da Cumhurbaşkanı mı algılayamıyor. Bu söylenecek laf değil. Katar-Türkiye-KİPTAŞ işbirliği içinde tarihi eserler yıkılacak ve yeniden yapılacak! Tarihi eser ne demek, yıkılıp yeniden yapılmak ne demek restorasyon bilimi biliyorlar mı? Bunlar nasıl onarılıyor. Cumhurbaşkanı restitüsyon, rekonstrüksiyon ne biliyor mu? Yıkılıp yapılınca zaten tarihi eser olmuyor. Bu akla ziyan bir durum. Nereden nasıl gündeme getirdiler. Bunun da arkasından muhtemelen ‘Riskli yapı, statik dayanımsızlığı var. Bunları yıkıp yeniden yapalım. Yani yeni rant kapısı yaratalım” diyecekler. Ortalık ayağa kalkar. Tarihi eserleri yıkacak bir insan, birde bunu tam da yerel seçimler sürecine girerken bunu bir vaat ve proje olarak sunacak ve sistematik bir tarihi eser yıkımına girecek kimsenin bu topraklarda ayağı yere basmaz demektir. Bu konuda hem Türkiye’nin hem de uluslararası camianın duyarsız kalacağını düşünmemek gerekir. Buradaki eserler sadece bize ait değil. Tarihi eser olduktan sonra evrensel eserlerdir. Yani dünyaya aitlerdir. Katar-Türkiye-KİPTAŞ işbirliği içinde rant elde edeceğiz, inşaat yapacağız,  para kazanacağız. Böyle bir şey olmaz yer yerinden oynar. Bizim alanımıza dair bilmediği konularda, ya da kendisine verilen yanlış bilgilerle kamuoyunu meşgul etmesin. Böyle bir şey dünyada görülmemiş, anlamakta zorluk çekiyorum.  Kentlere ihanet ettik dediler. Bu tarihi eserlerin yıkılıp yeniden yapılma işinin de ötesindedir. Bunun bedeli ağırdır. 31 Mart hepimiz için oldukça önemli. Ülkemizin bütün değerlerini peşkeş çeken tüm değerlerimizi, yeşil ve kamusal alanlarımızı ranta tahvil eden bir yaklaşım var.”

Mimarlar Odası Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Ali Hakkan da kinaye yaparak “O zaman Süleymaniye falan da eskidi kaç asırlık yapılar. Yıldız Sarayı, Dolmabahçe Sarayı, Sultan Ahmet zaten Bizanslılardan surlar falan onların tarihi değeri de yok eskide de zaten deprem yönetmeliğine de uymaz yıkalım. Gerçekten tüm bu açıklama akıl dışı. Bu sürece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşların sahip çıkması gerekiyor. Tüm bu tarihi eserler hepsi çok değerli. Türkiye bir medeniyetler beşiği. Tarih Göbeklitepe ile birlikte yeniden yazılıyor” diyerek tepki gösterdi.

TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Basın Birimi

Okunma Sayisi : 1968
Adres : Konur Sokak 4/3 06420 Yenişehir / Ankara • E-posta : info@mimarlarodasiankara.org
Telefon : 0 312 4178665 • Faks : 0 312 4171804 • GSM Santral : 0 533 4777967
Son Güncelleme : 17.07.2024 - 14:27:08
Şu an 1 kişi online | Hukuki Şartlar ve Gizlilik Hakları